Digital Marketing Primer

Presenter: Erin Brenner
  Number of sessions: 1
To grow your editing business, you’re going to need more clients. Good marketing will help make you visible to potential clients and create interest in your services—and digital marketing was made for solopreneurs like you. In this session, you’ll learn to craft a solid marketing campaign for your editing business that minimizes time and cost without sacrificing results.

Readers, the New Readability, Writeability Techniques

Presenter: Cheryl Stephens
  Number of sessions: 1
Learn the most common characteristics of readers, what they find readable subjectively, how to write to meet the both reader needs and expectations. Stephens has updated Writeability Guidelines originating with Edward Fry of readability fame to emphasize brain research evidence.

Une boite à outils en langage clair et simple

Presenter: Adeline Müller
  Number of sessions: 1
Que répondre aux personnes critiquant ou ayant des préjugés contre le langage clair ? Quels sont les outils à ma disposition pour m’aider à rédiger clairement ? Ont-ils des limites ? Quels sont les éléments les plus importants à réviser dans un texte pour le rendre clair ? Quels sont les obstacles qui m’attendent si je veux rédiger clairement ? Peut-être vous êtes-vous déjà posé ces questions ou avez été confronté à une situation où la rédaction claire n’était pas si simple. Dans le cadre de ce webinaire, nous essayerons de créer une boite à outils en communication claire et simple, pour répondre à ces questions et permettre à tout le monde d’acquérir les clés pour comprendre et appliquer les bonnes pratiques en rédaction claire. Pour ce faire, nous présenterons les principaux conseils prodigués par les guides de rédaction claire, mais également ceux mis en avant par des spécialistes. Nous verrons quelles réponses donner à ceux qui doutent de l’importance de la rédaction claire, mais aussi quelles sont les limites de la pratique (tant dans les guides que dans le travail quotidien).

Droit 101

Presenter: Marie-Hélène Girard
  Number of sessions: 1
Le mot « droit » vous donne-t-il des sueurs froides? Le syndrome de l’imposteur plane-t-il sur vous lorsqu’on vous demande de réviser un texte juridique? Dans ce webinaire, nous vous fournirons les outils pour comprendre le droit, apprivoiser le langage du droit, ainsi que reconnaître les spécificités et les pièges des mandats dans ce domaine de spécialité.

Law For All?

Presenter: Marie-Hélène Girard
  Number of sessions: 1
One day your long-term client in the marketing field will entrust you with a "tiny contract" or "very easy confidentiality agreement." Whether we want it or not, legal documents come knocking on our doors. Are you ready? With this crash course for beginners, you will learn everything you need to know about the law to make informed decision about writing, editing and translating in the legal field, from having the confidence to take on basic projects, to providing sound advice to your clientele when it comes to legal documents to finding trustworthy subcontractors.

Techniques de rédaction pour les médias sociaux

Presenter: Al Hassania Khouiyi
  Number of sessions: 1
Ce webinaire vise à approfondir les capacités rédactionnelles liées à l'usage des médias socionumériques. De nos jours, en effet, les organisations, publiques aussi bien que privées utilisent les médias socionumériques comme moyen de communication avec leurs différents auditoires. Nous aborderons dans ce webinaire les meilleures pratiques en rédaction pour les médias socionumériques, les stratégies de choix des cibles et du support à utiliser et les règles de rédaction propres à chaque plateforme. Le webinaire vise donc à la fois l’élaboration d’une stratégie rédactionnelle pour les réseaux sociaux (Persona, axe de communication, ton de communication, etc.), les techniques de rédaction pour le web et la rédaction propre à chaque plateforme.

Introduction to Academic Research Grants

Presenter: Letitia Henville
  Number of sessions: 1
In this 60-minute webinar, Letitia Henville—a former in-house grants editor, and now the author of the monthly University Affairs column Ask Dr. Editor—will share details about the written and unwritten rules that grant applicants should follow, describe how research grant peer review committees work, and share resources for learning more about this rewarding and lucrative subfield of academic editing—including information about how to find freelance and in-house work in this field.

Getting Into In-house Research Grants Editing

Presenter: Letitia Henville
  Number of sessions: 1
This webinar will describe the political trends that have led to the emergence of research grants facilitation as a field, talk about the kinds of work that grants facilitators, editors, and officers perform, and share her top suggestions for applying for in-house jobs. The webinar will close with recommendations for new in-house research grants editors, to set them up for success in the field and in their careers.